onsdag 13 juli 2011

i morgon..

I morgon (14/7) är det Frankrikes Nationaldag (Bastille Day)

Och i Paris firas det verkligen!
Enligt tradition kommer den Franska armén att paradera ner längs Champs-Elysées under pompa och ståt till ljudet av trummor och trumpeter. Hela dagen är det festligheter överallt.mäktigt!
Det här kommer jag inte att hinna se, jag landar vid 15-tiden. Men senare på kvällen kommer hela Paris att koka av feststämning när den mycket efterlängtade finalen kl 23.00 sätter igång med storslaget fyrverkeri i ca 30 min och musik vid Eiffeltornet! En explosion av färger i Paris natthimmel, och i år är temat: "from Broadway to Paris", kul! det lär nog bli underhållande :-)

Så här kommer jag att befinna mig i morgon kväll, och säkert skrika "Vive la France", samt skåla med både fransmän och turister från hela världen, ska bli så otroligt roligt! :-)
A bientôt!

1 kommentar:

  1. Har varit i Frankrike på nationaldagen... de kan verkligen fira! Enastående fyrverkerier i nationella färgerna. Det glömmer jag aldrig!
    Härlig resa för dig!
    Kram

    SvaraRadera