torsdag 15 januari 2009

Miljöbilder?

Detta är en fantastisk vas som är på väg hem till butiken från Belgien, riktigt stor ca 60cm hög (!)
Den kommer däremot inte säljas i butik än...får se hur den kommer packad först..
Utan jag har beställt hem den för kommande miljöbilder.

För er som har hängt med mitt år med butiken, vet ju att jag behöver lite "rekvisita" för mina miljöbilder ibland. Tidigare "säsong" har det inhandlas en fusk-spis och en vikvägg. Till våren blir det ny rekvisita som beställts förutom det jag ska snickra och måla också :)

Jag har även fått i hop till en helt ny "New England" stil för sommaren, för att inte tjata "stars and stripes" (även fast det fortfarande är snyggt i rätt blandning och kommer att finnas kvar i butik) men nu blir det något annat! Förhoppningsvis lite eget a´la PAR COURRIER. Men som givetvis kan blandas in i den klassiska röd-vit-blåa stilen om man gillar det.
Men det kommer dock att dröja ett tag innan ni får se bilder på det, har inget att fotografera än..

Kan nog bli bra det här....*hoppas jag* :)

I dag har jag tröttat ut mina fötter på Formex mässan, men tycker att jag hittade mycket fint som jag hoppas ni kommer att gilla :) Eftersom jag har några olika stilar i butiken gäller det att vara fokuserad för att blandningen av inköpen blir bra. Men jag tror jag har fått ihop det! Sen finns det några leverantörer på "vänt" under vår/sommar..



Nej, nu blir det fotbad och sen middag!
Ha det gott :)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker vasen ser underbar ut!

    Så spännande och roligt det måste vara att fixa och dona med rekvisita inför fotograferingar. Och sen vänta och se hur fotona blir efter lite fix i datorn:)

    Längtar så till imorgon, då det blir min tur att traska runt på Formex! Det kommer kännas jobbigt att inte kunna köpa något direkt..utan måsta vänta någon månad innan det finns i butik!
    Tålamod är inte min starka sida;)

    Ha en underbar dag:D
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej !!
    Vasen är super !!!!!
    Blir nog bra bilder med den.......
    Låter ju så himla kul med rekvisita och grejer......fast det klart ,ett hästjobb är det nog också.......
    Spännande att få se längre fram, vad du kokat ihop på Formex....
    He en trevlig helg....!!!!
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du satsar på lite New England igen. Den fina tripodlampan lever en undanskymd tillvaro här i vår trånga lägenhet, men när vi flyttar över till huset, kommer den att behöva sällskap av lite annat i passande stil...
    Kram Anna

    SvaraRadera