söndag 4 januari 2009

Mer inspiration!

Genom andras bloggar hittar man nya guldkorn i inspiration och tack vare den härliga bloggen
VT Interiors Library
i Australien fann jag denna inspirerande hemsida
Ludo Dierckx

Jag skulle då inte tacka nej till detta hus :)
"engelskt tegel", spröjsade fönster med luckor, mmm..

Blåregn, så vackert! Tyvärr trivs inte denna vackra klängväxt i mina breddgrader. Men i Skåne ska det nog fungera :) Så hade jag bott där hade jag garanterat planterat det runt mitt hus och altan :)


Företaget Ludo Dierckx startade 1978 och hör till ett av de populäraste trädgårdsföretagen i Flandern, bilderna antar jag är tagna på hus i Belgien. Åter igen, Belgarna kan dom! Antingen tar jag snart och flyttar dit eller så får jag ta Belgien till Sverige :)

Detta bord eller liknande kan jag tänka mig som matsalsbord :) Gillar den lite råa,rena och slitna trä-känslan på ett matsalbord, även just denna färg på trä föredrar jag mycket. Passar in i de flesta miljöer.

Tjusigt och stilrent!


Vackra dukningar är något som både står mig varmt om hjärtat och roligt att skapa. Detta är dukning helt i min smak! :)

Ha en fortsatt fin kväll!
M

13 kommentarer:

  1. Jodå, husen var fina med trädgårdarna... de var ju helt underbara!! Blåregn går alldeles utmärkt här, ska plantera det någonstans, har inte riktigt bestämt var än..

    SvaraRadera
  2. Oj vad konstigt det blev... så här skulle jag skriva:Jodå, husen var fina - MEN trädgårdarna... de var ju helt underbara!!

    SvaraRadera
  3. Wow, tenk om en kunne hatt en slik have.......ikke meg imot :-D

    Kirsti

    SvaraRadera
  4. It's a great designer indeed! In some magazines (Special Engelse Stijl Wonen) in here, there are many gardens like this which I really like.
    The pictures you chose are lovely because it's summer in there ;-)

    Kram, Richtsje

    SvaraRadera
  5. Ja wow va mkt snyggt, Trädgårdarna med alla formklippta buskar är ju fantastiskt fina! Ska kolla närmare på hemsidan!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  6. Gud vad flott!
    De formklippta buskarna var underbara.
    Tänk att sitta vid bordet under blåregnet...
    Drömma kan man!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  7. Du får helt enkelt ta och flytta ner till Skåne :-)
    Och tänk så nära till Belgien du har härifrån ;-)

    SvaraRadera
  8. Oj, oj, så vakre bilder!!! Fantastisk hus! Og nyyydelig hage ... Takk for herlig inspirasjon:)

    Klem Anette

    SvaraRadera
  9. Vilken fin länk du hittade..visst blir man glad för sådana guldkorn. Återkommer imorgon då jag ska beställa dina underbara produkter..överkast och kuddar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Verkligen vackra bilder, där skulle man inte ha någonting emot att bo. Vi passerade Belgien på väg mot Frankrike i somras. Ångrar att vi inte hade planerat in mer tid där istället för att bara i princip åka igenom.

    Jag skulle inte ha något emot att bo i Skåne heller för den delen. Sitter i Härjedalen och längtar efter kortare vintrar och mer grönska!

    MVH Anette

    SvaraRadera
  11. Å tack för att du delar med dig av bilderna! Det stora matsalsbordet är precis sådant som jag har tänkt mig till sommarstugan som vi bygger, och tanken är att min man skulle tillverka ett själv. Som ser gammalt och slitet ut, för var hittar man ett riktigt gammalt? Så nu ska jag visa modellen till honom. Nu är det bara att sätta igång och snickra! :)

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra bilder, både av husen och trädgården! Jag skulle inte heller tacka nej till att bo där :-).

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  13. Mamma mia vilket vackert köksbord alltså det rå.
    Ja, deras trädgårdar går inte av för hackor, men man kan få jätte fint i Stockholmstrakten också. Fast ska du ha blåregn så är det nog bäst med Ystad´s trakten eller några få zoner längs med Mälaren och Gotland, Öland.
    Kramar Marie

    SvaraRadera