måndag 17 oktober 2016

Swedish wedding in Paris

 Madeleine & Christoffer vigdes på Svenska Ambassaden i Paris i Maj 2016.
Vi träffades upp dagen innan i Montmartre över ett glas vin och ordnade även med Madeleines brudbukett i en blomaffär på Rue Lepic.
 Madeleine och Christoffer valde att bo på Hotel Regina i centrala Paris, hotellet är beläget precis vid Louvren på Rue de Rivoli.
 Ingen dålig utsikt de hade :-)




I Paris regnar det ofta, så ett matchande paraply är alltid en bra idé att ta med vid fotografering och en kul detalj även om det inte regnar :-)

 Som här vid Palais Royal :-)


 Pont Alexandre III är populärt att fotas vid och den vackraste bron i Paris.
 Jag försöker alltid få tid till lite Cafébilder med mina brudpar. Det ger både tid till att vila, vätskepaus och så blir det lite extra kul tycker jag med kontrasterna av ett uppklätt brudpar mitt i vardagen på ett Café :-)
Inte för att jag åker metro med mina brudpar (har hänt vid ett tillfälle visserligen) men precis som Cafébilder blir det en kul kontrast.
 Pont des Arts, den vackra träbron mitt i Paris. Tidigare var det fullt med hänglås här, folk från hela världen "låste fast" sin kärlek med hänglås och kastade nyckeln i Seine. Personligen tycker jag väl inte att man ska låsa sin kärlek..
Hursomhelst, nu är alla hänglås borta, de förstörde bron totalt, räckena klarade inte av belastningen och risken att räckena skulle rasa i Seine var stor. Det var även väldigt illa omtyckt av Parisarna som tyckte att turisterna förstörde och vandaliserade bron med sina hänglås.
Och jag tycker bron är vackrare utan såklart :-)
 Brudbuketten vi ordnade med i Montmartre dagen innan, pris 30 Euros (!) inte mycket pengar för en brudbukett eller hur :-)
 Deras egna ord om dagen;

The choice of Magdalena was simple when we immediately fell for the adorable pictures in her portfolio. The contact with Magdalena was exceptional and professionally from start to finish, where she puts her photographic eye to how it could be possible to get the customer's wishes even better.



We met Magdalena the day before the wedding/photoshoot over a glass of wine, where our expectations were answered immediately. Magdalena was not only our photographer for our wedding day , but also our guide andfriend who got us to relax and really could do Paris with a bridal outfit without ever feeling misplaced.



We are totally in love with our photos and experience with Magdalena through our wedding day. We would gladly hire her again for our next memorable trip to Paris.

Madeleine & Christoffer, Sweden.



All photos by Magdalena Martin




2 kommentarer:

  1. Madeleine och Christoffer21 oktober, 2016 20:27

    Kul att få läsa om oss och återigen stort tack för att du förgyllde vår bröllopsdag! ;-)

    SvaraRadera