söndag 24 februari 2013

vilken vecka!

Hej allesammans! mår ni bra?
Nu har jag äntligen skaffat mig Instagram! vet att det är några som har frågat om det :-) så nu blir det enklare och snabbare för mig att lägga upp lite mobilbilder, för jag släpar ju inte med mig kameran varje dag ;-) För de som vill följa mig på Instagram och bilder från Paris, så klicka på denna länk och follow!

Instagram
man vet aldrig vilka bilder som kan dyka upp på instagram :-) som här till exempel, ett vackert brudpar vid Palais Royal en tisdagseftermiddag på väg hem..

 eller den smarriga ostbrickan som avnjöts igår kväll.. som inhandlades från delikatessen i kvarteret..

(jag och några av mina kurskamrater)
Plugget är igång på riktigt nu, och det är verkligen fullt upp! Vilket tempo det är, känns som jag lärt mig mer franska på en vecka här, än under hela 9:an i högstadiet ;-) men så är det ju 5 intensiva timmar varje dag..

lite suddiga mobilbilder

 Så här ser universitetet ut som jag går på, vackert eller hur! Även om jag är inskriven på Sorbonne så är de flesta av mina lektioner lagda på en annan Universitetsbyggnad och detta är Cité internationale universitaire de Paris.

Nä nu är det dags för lite jobb, har ju en ny hemsida på gång som måste bli klar..
 à bientôt!
 klicka på länken för att följa på Instagram :-)
 
Instagram

1 kommentar:

  1. Oj vilket vackert universitet o likaledes studentskor..jag ser fram mot den nya sidan o möjlighet till att beställa någon/några av dina foton, återstår bara det delikata bekymret att välja motiv..

    SvaraRadera