torsdag 28 maj 2009

Syréntider

foto: Magdalena
Dessa underbara ljuva Syréner, vem kan inte älska dem? Så synd att de blommar så kort tid, men just nu står de i full blom! Fantastiska lila nyanser och ljuvlig sommardoft med löfte om "sommarlov" och den blomstertid nu kommer :) Fast visst blommade de senare förr i tiden? jag minns att de alltid slog ut till skolavslutningen?
känns som vi hoppat fram 1 eller 2 veckor i tiden.


foto: Magdalena
Jag har alltid gillat glasflaskor i alla storlekar, vill minnas något gammalt inlägg jag gjorde från 2007 innan butiken fanns. Och det intresset består! Nu har det blivit en liten samling i butiken från spridda leverantörer
. Dom allra minsta kan man ju exempelvis ha flingsalt i! :-D nu finns det så många olika sorters smaksatta salter att det kan vara fint att visa upp i en söt flaska. Sen är även brickan under flaskorna ny och fler nyheter kommer in längre fram i sommar :)

Med dessa bilder önskar jag alla en riktigt härlig helg med bättre väder och sol! Själv ska jag nog ta mig ut till Djurgården på lördag och heja på
Stockholm Marathon-löparna :-D
*vilka hjältar* Det spås soligt och 22 grader i Stockholm på lördag!


..och apropå just skolavslutning så var det i Djurgårdskolan jag firade min första skolavslutning, årgång 79/80. Då sprang man in på Skansen på lunchrasten och köpte bränt socker eller sockervadd (!) *hihi* Tror faktiskt jag ska ta med mig kameran på lördag och fota lite nostalgibilder ;)

sköt om er därute och glad helg!
/M

6 kommentarer:

  1. Vad gullig du är som länkar till mig! Kul att du uppskattar min nystartade blogg. Vilka ljuvliga färger i bilderna med syrenerna. Trevligt pingst!
    Petra

    SvaraRadera
  2. Syrénerna är underbara, tyvärr har de redan blommat över här nere. Så nog är det som du säger flera veckor tidigare än förr.
    Ha en bra helg!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Här håller de på att blomma över...jag griper desperat av de små klasar som ännu inte börjat torka ut. :-(

    Otroligt fina bilder!!!

    SvaraRadera
  4. Ja det är väl snudd på att syrenerna hinner blomma ut innan skolavslutningen iaf på vissa soligare ställen.
    Hoppas att du hade det skönt ute på Djurgården och njöt av både härligt väder och alla löpare.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  5. Vackra är de och doftar ljuvligt gör de. Synd bara att de håller lite dåligt när man sätter in dem.

    SvaraRadera
  6. Så härliga bilder, vackert med syrener!

    SvaraRadera