lördag 2 juni 2012

Sthlm Photography Week

 Ja, jag ska väl inte gå in på väderpratet, vi vet ju alla i Sverige om hur läget är, brrrr!!

Men idag var i alla fall jag iväg till ett bokat möte på Portfolio Reviews som hålls på Stockholm Photography Week 1 gång per år.

Visst kan man själv tycka en sak om sina egna bilder, och visst får jag många otroligt fina kommentarer från både er läsare och mina vänner, och jag säljer även mina fotografier sedan länge till många kunder både i Sverige och utomlands som valt att köpa bilder för att själva rama in. Allt detta kan jag tycka räcker otroligt långt. MEN om man ska in på riktigt i den stenhårda konkurrens som råder i dag bland fotografer så behöver i alla fall jag även få lite feedback och omdömen från folk som arbetat länge i branschen, exempelvis: Agenturer som anställer fotografer, tidningsfolk eller gallerier mm. Det är nyttigt för mig och för det jag planerar att göra senare ;-) men även väldigt viktigt för att knyta nya och bra kontakter i en tuff bransch. Kontakter kan vara A och O.

Så jag tog med mig en blandad portfolio av olika teman i det jag fotat under åren, det var både svart-vita bilder och färg, människor, Paris, miljöer, inredning och annat. Och det kändes jättebra i dag, bilderna gick hem hos de jag valt att boka möte med och jag fick väldigt positiv respons för dem och de idéer jag har i åtanke...och även bra tips. Så jag är superglad!


Trevlig helg på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar