fredag 28 januari 2011

min kusin Malin..

Malin var tidigare balettdansös på Operan i Stockholm, efter det vidareutbildade hon sig till Balettmästare i London under många år. Sen blev det Baletten i Amsterdam i 10 år. Malin har rest och jobbat en hel del runt om i världen i sitt yrke som exempelvis New York City Ballet, Moskva Baletten, Japan osv... Men i dag har Malin "landat" och bor och arbetar sedan 10 år tillbaka i Paris och arbetar på Opéra Garnier & Opéra Bastille som Balettmästare! Den första svensk som någonsin varit det.

Opera National de Paris>>


Ost & vinkväll hemma hos Malin (i 9:arr, ca 10 min promenad norr om Opera Garnier)
Vem vill inte ha en sådan här spis! :-)

Jag reser till Paris och Malin ca 4 gånger per år, både privat och i jobbet för inköp till butiken. Så det är alltså hemma hos Malin jag bor när jag reser till Paris, och anledningen för att jag både har möjlighet och vill resa så ofta till Paris :-)

Min vackra kusin Malin :-)

1 kommentar:

  1. Hej, visst liknar du kusinen lite tycker jag. Hennes yrke låter oerhört intressant, lägenheten SER också intressant ut. Jag tackar för restaurangtipsen...och för kommande restips. Alltid bra med inside info, tycker jag. Finns alltför många turistfällor i Paris..

    Kram Tina

    SvaraRadera